Ekonomia dużej skali

W ekonomii duży producent zawsze ma znacznie większe możliwości oddziaływania na rynek. Z tego powodu na większości rynków mamy do czynienia z konsolidacjami, które pozwalają na korzystanie z bardziej rozbudowanych rynków, na których działały dwie łączące się firmy. Dodatkowo duża firma posiada większe środki, jakie może przeznaczyć na promowanie marki, czy poszczególnych produktów. Duże podmioty gospodarcze mogą również korzystać z tak zwanego efektu skali. Jest to możliwość ustalania znacznie mniejszych cen i uzyskiwanie zysków, dzięki produkowaniu bardzo dużych ilości produktów. Przy takiej produkcji nawet niska marża jest w stanie zapewnić nam możliwości uzyskania odpowiednio dużych zysków. Jest to tak zwany efekt skali. Wiele firm stosuje taką metodę działania, choćby w celu uzyskania możliwości konkurowania cenowego z innymi firmami. Ekonomia skali staje się jeszcze ważniejsza na globalnym rynku. Klienci na całym świecie coraz częściej szukają optymalnych jakościowo produktów, ale w maksymalnie niskich cenach. Nastawienie na cenę sprawia, że staje się ona obecnie jednym z najważniejszych czynników, który wpływa na możliwość zdobywania rynków oraz wzbudzania zainteresowania produktami dużej liczny konsumentów.

Leave a Reply

Strony
Polecamy
  • Pożyczki pozabankowe i ich plusy oraz minusy
    Chcesz wziąć szybką pożyczkę? Wtedy można udać się do instytucji pozabankowych. Dzisiaj jest ich na rynku dość dużo, więc jeżeli poszukuje się pieniędzy od ręki, bez zaświadczeń i czekania, parabanki …
  • Firma prowadzona w Internecie
    Firmę można założyć także przez Internet i ją w taki sposób prowadzić. Jest to o tyle łatwe że można to wykonywać również u siebie w domu. Młodzi ludzie są obyci …
  • Z myślą o społeczeństwie
    Świat jest pełen różnych nowoczesnych urządzeń i innowacyjnych technologii, które w jakiś sposób mogą wpłynąć na komfort naszego życia. W dzisiejszym świecie wielu z nas lubi korzystać z różnych udogodnień …