Polityka firmy oparta na kilku produktach

Kiedy nasza firma uzyska już stabilność finansową, możemy pomyśleć o jej rozwoju. Gdy osiągniemy już maksymalny zysk z produkcji jednego towaru, staje się on tak zwaną dojną krową. To znaczy, że przyszłe badania rynku nie wskazują by zyski z niego miały się zmniejszyć. Na takim etapie firmy możemy pomyśleć o wprowadzeniu kolejnego produktu. Mamy tu wiele różnych możliwości. Jedną z nich są towary nieznacznie różniące się od tych istniejących już na rynku. W takim wypadku musimy się liczyć z kampanią reklamową oraz z sporą konkurencją. Inną grupą są pomysły, w które dopiero należy inwestować. Rynek wciąż jest zalewany nowościami, o których zapominamy równie szybko jak się pojawiają. Sztuką dobrego planu finansowego jest wypromowanie tych towarów w taki sposób, aby osiągnąć zadowalające zyski. Musimy być również przygotowani na to, że z czasem dojne krowy mogą zamienić się w kule u nogi, czyli produkty nie przynoszące zysków, a powodujące spore straty. Jest to najczęściej skutek konkurencyjnych promocji oraz towarów.

Leave a Reply

Strony
Polecamy
  • Największe zalety pożyczek bankowychNajwiększe zalety pożyczek bankowych
    Na pożyczki bankowe, w zdecydowanej większości przypadków decydują się ludzie, którzy potrzebują środków pieniężnych od ręki. Niestety zdecydowana większość kredytów, cechujących się znacznie korzystniejszymi warunkami spłaty, aniżeli wspomniane na samym …
  • Przedsiębiorstwo a konsumenciPrzedsiębiorstwo a konsumenci
    Przedsiębiorstwa na rynku oferują woje usługi i produkty osobom, które mogą być docelowymi konsumentami. Niestety żeby się wybić na rynku musimy prosto mówiąc nieźle się nakombinować. Jeśli chcemy żeby klient …
  • Nie daj się bankructwuNie daj się bankructwu
    W XXI wieku coraz częściej okazuje się, że ludzie nie potrafią przewidywać niektórych sytuacji i dlatego też ich życie staje się zwyczajną porażką. Jak wiadomo, w obecnych czasach naprawdę spora …